ترفندها و شگردهای نظافت
نوشته شده توسط : امیری

برای اینکه سرعت و کیفیت را در نظافت بالا ببریم بهتر است ترفندها و شگردها یا فوت کوزه گری در نظافت را بشناسیم و از آنها در نظافت به خوبی استفاده نمائیم.

 

ره پاکان

 

نظافت راه پله،نظافت منزل

ترفندهای نظافت

در دنیای نظافت ، شگردها و ترفندهایی وجود دارد که باعث بالابردن سرعت و کیفیت نظافت می گردد.

در هر شغلی اصطلاح فوت کوزه گری نشان از ترفندهایی است که متخصصان آن شغل به آن آگاهی کامل دارند که اگر تازه کاران یا غیرمتخصصان ، آن ترفند را نیاموزند به مشکلات بسیاری برخورد می کنند.

همچنین بسیاری از افراد که قصد نظافت می نمایند به دلیل پوست حساس یا مشکلات تنفسی و... از استفاده مواد شوینده شیمیایی رنج می برند. 

در ترفندهای نظافت می آموزیم از چه مواد طبیعی می توان به جای شوینده های شیمیایی استفاده کرد تا دیگر نگران پوست وتنگی نفس نباشیم و از نظافت منزل یا نظافت راه پله و محل کار لذت ببریم.

نکاتی که در ادامه ذکر می گردد ، همگی حاصل تجربه و تخصص شرکت خدماتی ره پاکان می باشد.

 

ترفند اول

 برای از بین بردن لکه های روغنی که غالبا روی سطوح دیوار آشپزخانه ، هود و گاز به دلیل پختن غذا پخش می گردد ، ترکیب معجزه آسای آب داغ جوش شیرین استفاده می گردد.

پیشنهاد می گردد در بطری خالی اسپری شیشه شوی این ترکیب را بریزید و بعداز خوب مخلوط شدن روی لکه ها اسپری نمائید و بعد از 10 دقیقه با اسکاج آغشته به ترکیب آب داغ و جوش شیرین روی سطوح کشیده و لکه را پاک نمائید.

ترفند دوم

برای نظافت سطوح استیل مانند: آسانسور ، نرده استیل راه پله ، هود و گاز آشپزخانه ، وسایل برقی آشپزخانه و... اگر از دستمال نانو اصل استفاده نمائید ، بدون ایجاد خط وخش و جاماندن لکه ، سطوح استیل ذکر شده  را تمیز می نمائید.

لازم به ذکر است که بعد از کثیفی دستمال با کمی تاید خوب دستمال را بشویید و  آبش را بگیرید و دوباره استفاده نمائید.

درصورت نبود دستمال نانو از کمی اسپری شیشه شوی و روزنامه یا دستمال خشک تمیز استفاده نمائید.

ترفند سوم

برای بهتر تمیز شدن وصرفه جویی مواد شوینده در نظافت شیشه ی پنجره و درب ها و... ابتدا می بایست با دستمال نیمه خیس دود و خاک و کثیفی اصلی را پاک نمائید و سپس با اسپری شیشه شوی با دستمال نانوی اصل شیشه را بدون سایه و لک پاک نمائید.

ترفند چهارم

برای تاثیر بیشتر و صرفه جویی مواد شوینده در شست وشوی کف سالن پذیرایی منزل ، سرویس بهداشتی و حمام ، کف پارکینگ و... ابتدا آشغال و خاکی که قابل جاروزدن می باشد را جمع آوری نمائید و سپس کف را کمی خیس نمائید و بعد از مواد شوینده استفاده نمائید.

ترفند پنجم

 قبل از شروع نظافت منزل یا نظافت راه پله و محل کار ، یک یا دو عدد تیغ کاتر تهیه نمائید زیرا بسیاری از برچسب ها ، لکه های گچ یا سیمان ، چسب شیشه ای و... با استفاده از تیغ کاتری کنده می شوند و با این کار دیگر نیازی به صرف انرژی بیش ازحد و مواد شوینده         نمی باشد.

ترفند ششم

بعد از شست وشوی کف پارکینگ جهت جلوگیری از دوباره کاری و پائین آمدن کیفیت کار می بایست بعد از شست وشوی کف آب باقی مانده در کف پارکینگ را با یک تی آب جمع کن و بعد با یک تی نخی خشک نمائید.

این عمل باعث می شود رد پا ، رد لاستیک ماشین یا موتور روی سطح سنگی کف پارکینگ نماند وتا مدت ها تمیزی آن به چشم بیاید.

ترفند هفتم

از لیموترش بزرگ برای براق کردن شیرآلات آشپزخانه ، سرویس بهداشتی وحمام می توان استفاده نمود وبعد از 10 دقیقه با دستمال تمیز روی شیرآلات بکشند و درصورت نیاز دوباره این کار را انجام بدهند تا به آن سطح دلخواه خود از تمیزی و براقی برسند.

ترفند هشتم

برای تمیز نمودن لکه های مبل ، فرش ، تابلو فرش ، کاغذ دیواری ، انواع لباس و پرده  به جای مواد شوینده که ممکن است به شخص استفاده کننده و شیء مورد نظر آسیب هایی وارد نماید از ترکیب معجزه آسای کشف شرکت نظافتی ره پاکان استفاده نماید.

ترکیب الکل وسرکه سفید و جوش شیرین و کمی آب داغ و کمی مایع لباس شویی را در اسپری خالی شیشه شوی بریزید و بعداز ترکیب کامل روی سطوح اشیاء ذکرشده اسپری نمائید و با دستمال سفید تمیزبکشید و از تمیزی فوق العاده این ترکیب لذت ببرید.

ترفند نهم

 برای تمیزی وبراق سازی ظروف مسی ، ظروف چدنی و... از ترکیب سرکه سفید و جوش شیرین استفاده می نمائیم و بعد از 10 دقیقه با اسکاج روی ظرف را می کشیم و بعد آب می کشیم و ظروفی تمیز تر از روز اول را مشاهده می کنیم.

ترفند دهم

در مواقعی که برای براق سازی سطوح چوبی منزل یا محل کار دسترسی به روغن های مخصوص چوب ندارید ، می توانید از نزدیک ترین سوپر مارکت ، یک روغن بدن بچه تهیه نمائید و با یک ابر نرم روی سطوح اسپری نمائید.

توجه داشته باشید که کم اسپری کنید تا خاک روی چوب ننشیند.

ترفند یازدهم

 برای منزل هایی که دارای شومینه می باشند و می خواهند آن را کاملا تمیز نمایند ابتدا می بایست سنگ های ریز شومینه را داخل سطل تقریبا بزرگ بریزند و در حمام یا سرویس بهداشتی خوب با آب بشویند تا خاک و آشغال ها بالای سطح آب سطل بیاید و فقط سنگ ریز در سطل بماند.

سپس از مواد شوینده یا سرکه وجوش شیرین و آب گرم استفاده می نمائیم وآب را خالی نمی کنیم تا سی دقیقه بگذرد و بعد آب سطل را خالی و بعد از شست وشو با آب داخل آبکشی میریزیم تا خشک شوند.

ترفند دوازدهم

در شست وشوی پارکینگ به هیچ عنوان نباید از مواد شوینده اسیدی استفاده نمائید زیرا باعث سیاه شدن سنگ و ایجاد لکه می گردد که در اینصورت فقط با دستگاه های صنعتی کفسابی و سنگسابی می توان سنگ را جلا داد و سیاهی و لکه ها را از بین برد.

برای شست وشوی سنگ بهتر است از ترکیب پودر رخشا و ریکا استفاده نمائید.

ترفندهای بی شماری وجود دارد که در مطالب بعدی در اختیار شما همشهریان عزیز قرار می گیرد. 





:: برچسب‌ها: نظافت منزل, نظافت راه پله, شرکت خدماتی, شرکت نظافتی, نظافت منزل شمال تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 مهر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: